Zamanın Tozu Frankfurt Okulu'nun Türkiye'deki İzleri

Zamanın Tozu Frankfurt Okulu'nun Türkiye'deki İzleri

Zamanın Tozu Frankfurt Okulu'nun Türkiye'deki İzleri

Editör: D. Beybin Kejanlıoğlu

M. Güneş Can Acar, Barış Engin Aksoy, Ali Anıl Aral, Aylin Aydoğan, Tuba Ayten, Derya Çetin, Uğur Çetin, K. Berfin Emre, Pınar Evrenosoğlu, Gamze Göker, Tolga Hepdinçler, İrfan Hıdıroğlu, Vahit İlhan, İlkay Kara, Anıl Karaoğlu, D. Beybin Kejanlıoğlu, Hatice Çoban Keneş, Çağla Kubilay, Bercis Mani Şipal, H. Göze Orhon, Nalan Ova, İnan Özdemir-Taştan, Engin Sarı, Oğuzhan Taş, Emel Uzun, Özgür Yaren, Moldiyar Yergebekov, Evrim Yörük, S. Evren Yüksel

 

Etiket Fiyatı: 50,00 TL (KDV Dahildir)

Frankfurt Okulu'nun Türkiye'deki düşünsel seyriyle ilgili bu kapsamlı çalışmada, Frankfurt Okulu üyelerinin Türkiye'deki çalışmaları ve bu çalışmalara katkısı olan isimlerin bir değerlendirmesinin yanı sıra bu katkıyı yapan isimlerle yapılmış önemli görüşmeler de yer almaktadır. Bu da Okul'la ilgilenen pek çok okuyucuya; Okul'un düşünsel seyrinin ondan etkilenen yazarlar açısından, onların düşünsel gelişimiyle nasıl bir paralellik taşıdığını görme şansını da vermektedir. Kitap ayrıca Okul üyelerinin Türkiye'de yayınlanmış yapıtlarının ve yazılarının ayrıntılı bir kaynakçasını vermekte ve bu konuyla ilgilenen araştırmacılara derli toplu bir yol haritasıyla rehberlik etmek için önemli bir işlevi de yerine getirmektedir. Bu kapsamlı araştırmada amacımız, Frankfurt Okulu'nun Türkiye'deki alımlanmasını çeşitli boyutlarıyla ortaya koyabilmek. Aslında sorunumuz bu Okul'a özgü ya da onunla sınırlı değil. Frankfurt Okulu'nu örnek olarak ele alıyor ve asıl genel sorunumuz olan Türkiye'deki düşünsel yaşama ilişkin saptamalar için bir temel oluşturmaya çalışıyoruz. Bu genel sorun, Türkiye'de akademik ve/veya entelektüel çabaya girişen hemen herkesin deneyimlediği; bir düşünceyi ifade etme, argüman oluşturabilme, kaynaklara ulaşabilme, argümanını çeşitli kaynaklardan beslenen iddialarla tartışarak kurabilme, argümanı destekleyen ya da köstekleyen meseleleri çeşitli yol ve yordamlarla serimleyebilme, çalışmalarını başkalarına sunabilme ve iletebilme, karşılığında kamusal bir tepki alabilme, sadece belli gruplara üyelikten, sloganlardan ve polemiklerden ibaret olmayan bir tartışma ortamında bulunma gibi başka birçok sorunla örülmüştür. Bunlar, bir fikri ifade etmeyi becerebilmekten, ifade etmeyi becerdiğinde bu ifadenin duyulup duyulamayacağına, duyulduğunda da canına mal olup olmayacağına kadar uzanan, bu yüzden de sadece düşünsel gelişimle ilgili olmayan bir ortamın koşullarıyla ilişkilidir.

Editör : D. Beybin Kejanlıoğlu
Yayın Dili : Türkçe
Basım Yeri : Ankara 
Basım Tarihi : 01.02.2011
Baskı No: 1
Sayfa Sayısı : 796
Kapak: Ciltsiz
Kağıt: Enzo
Ebat: 160-240
ISBN:978-9944-492-58-4

SATIN ALMAK İÇİN


.




Sayfamızı Paylaşın: